Arazinin Hızlı İsmi Ford Ranger Raptor

Arazinin Hızlı İsmi Ford Ranger Raptor

Her yol koşulunda soluksuz ilerlemek için ortaya çıkan Ford Raptor, konforuyla dikkat çekiyor. Peki standart versiyondan ne kadar farklı?

SUV segmentine artan talep, yerden yüksek araçları yeniden gündeme getirirken, pick-up modelleri de bu değişimden payını alıyor. Birçok üretici yeni nesil araçlarda konforu önplana alırken, güçten de ödün vermiyor. Ford’u pick-up segmentinde temsil eden Ranger, SUV ile ticari araç kavramını bir araya getiriyor. Raptor versiyonuyla daha güçlü bir motor ve gövde kitiyle buluşan araç, yoldan çıkmaya oldukça istekli bir görünüm çiziyor.

DERİN SULAR ONUN İÇİN DERT DEĞİL

283 mm yerden yüksekliğiyle, herhangi bir arazi engeli ile aranızda oldukça önemli bir mesafe aralığı sağlıyor. 32,50 yaklaşma açısı, 240 rampa açısı ile zorlu eğimlerin altını üstüne getirirken, sınıfının lideri 850 mm’lik sudan geçme yüksekliğiyle de nehirleri aşmayı, çok kolaymış gibi gösteriyor. Aracın, süspansiyon sistemi de en zorlu araziler için tasarlandı. Performans tipi 2,5” Fox Racing tipi süspansiyon Ranger modeline kıyasla tekerleklere yüzde 30 daha fazla hareket imkanı tanıyor. Standart olarak sunulan yüksek teknolojili arazi tipi lastikler, net sırt deseninin yanı sıra, daha uzun ömürlü diş derinliği ve fabrika çıkış standart lastiklere kıyasla yüzde 20 daha dayanıklı yan duvarlara sahip.

İÇ MEKANDA SPORTİF DOKUNUŞLAR

Ranger Raptor’un iç mekanı içinde oldukça zaman harcanmış. Lüks segmente göz kırpar araçta, sürücü koltuğu ve yolcu koltuğu özel olarak tasarlanmış. Geniş ekranlı gösterge paneli ve direksiyonun arkasına yerleştirilmiş vites kulakçıkları öne çıkan özelliklerden. 8 inç multimedya ekranı DAB ses sistemi, uydu navigasyon teknolojisiyle entege halinde. Ranger Raptor’un sesle kontrol edilebilen SYNC® 3 sistemi, bağlantıda kalmayı veyolbulmayı sağlıyor. Benzersiz bir açılış ekranına sahip 8” dokunmatik gösterge, kaydırma ve yakınlaştırma-uzaklaştırma işlevlerini destekliyor. Arka koltuklarda da diz ve baş mesafesi yeterli. Uygun kullanım alanlarına sahip olan araçta bolca saklama gözüne de yer veriliyor.

HER SÜRÜŞ KOŞULUNA UYGUN MODLAR

Ford Raptor, off-road performansı isteyenler için çok iyi bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Araçta baja, spor, çim, çakıl, kar, çamur, kum, kaya ve normal olmak üzere 9 farklı yol seçeneği var. Ford mühendisleri, Ranger Raptor’ı en sıkı Ford performans standartlarını karşılayacak şekilde tasarlamış. En ileri teknolojili arazi yönetim sistemi, araziyi fethetmek için gösterge paneline dokunmak yetiyor.

213 BEYGİR GÜCÜNDE

Araçta görev yapan 2.0 litrelik EcoBlue dizel motor çift turbolu. Bi-turbo versiyon da her iki turbo besleme alt devirlerde yüksek tork üretimi için seri çalışıyor. Üst devirlerde küçük turbo devreden çıkarken büyük turbo yüksek güç üretimi için çalışmaya devam ediyor. 213 beygir güç üreten yeni Raptor’a 500 NM’lik tork eşlik ediyor. 10 ileri otomatik vitesli şanzıman seri bir şekilde güç aktarımı sağlayan araç, tüketimde de fena değil. Araç 100 km’de ortalama 8,9 litrelik yakıt tüketimine sahip.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ