KAMYONLAR ARTIK LOJİSTİĞİ DE YÖNETECEK

KAMYONLAR ARTIK LOJİSTİĞİ DE YÖNETECEK

Daimler lojistik sektöründe devrim yaratacak yeni çözümlerini tanıttı. Araçların birbiriyle ağ bağlantılı seyretmesini sağlayan sistem ile araçlar, lojistik süreç ierisinde yer alan; gümrükler, yollar, depolar ve fabrikalarla da sürekli iletişim halinde olacak.

Otonom sürüş için geliştirdiği Future Trucks’ı tanıtarak geleceğin taşımacılğına yön veren Daimler Trucks, yeni bir çözüm ile ile yine geleceğin taşımacılık şeklini kurguluyor. Araçların ve tüm lojistik süreçlerin birbiriyle ağlantılı olması üzerine kurulu sistem için Daimler oldukça iddalı ve bunu bir devrim olarak niteliyor. Daimler Trucks Bağlantılılık Kampüsü’nün son çalışmalarını uluslararası bir lansmanla duyurdu. Ticari araçların ağ bağlantısında Daimler Trucks öncü konumunda bulunuyor. Dünyanın önde gelen kamyon üreticisi bağlantılılık konusunu 2013 yılından bu yana teknoloji stratejisinin odağında tutuyor ve bugüne kadar tüm dünyada 365 bin aracı birbirine bağladı.

Daimler  Almanya8

Otonom sürüşü biz gösterdik

Wolfgang Bernhard da yaptığı konuşmada nesnelerin internetine değinerek “2016 yılında 1,5 milyar nesne internette olacak. İnternete katılan en sıcak nesneler kamyonlar” dedi. 10 sene sonra geriye dönüp baktıklarında bu günün bir dönüşüm noktası olduğunu göreceklerini söyleyen Bernhard, “Biz dünyaya otonom sürüş gösterdik. Sürücü ellerini bırakarak yoluna devam ediyor. Bunu rahatça herkese anlattık. Ancak bağlantılılığı anlatmak o kadar kolay değil” dedi.

Daimler  Almanya1

Ticaret artacak

Dünyadaki ticaretin 2050 yılına kadar 3 kat artacağını söyleyen Bernhard, bunun içinde kamyonların önemli yer tutacağını belirtti. Lojistiğin çok büyük bir ağ olduğunu, ancak şu anda bu ağın çok net olmadığını anlattı. Bernhard, “İletişim bağı zayıf kalıyor, kaynaklar boşa harcanıyor. Şu anda 24 sat çalışan kamyonlar ancak çalışma süresi içerisinde sadece yüzde 30 oranında yollarda. Zamanın büyük çoğunluğu depolarda, dinlenme yerlerlerinde ve gümrükerde geçiyor. Yükler tam olarak doğrru dağıtılamıyor. 4 kamyondan biri boş seyrediyor. Bütün bunların nedeni bilgilerin eksik olması. Çok yakın zamanda bu sorunlar geçmişte kalacak. Çünkü artık bağlantılılık konseptimiz var” diye konuştu.

Daimler  Almanya3

Sürücüsüz test

3 araç sürüş esnasında birbirine bağlandı. Öndeki aracı takip eden araçlar öndeki araca bağlantıar ve onun hareketlerine göre yol aldılar. Arkadaki 2 araçtaki sürücü direksiyondan tamamen ellerini bıraktılar ve bu 2 kimyon öndeki araca bağlantıyıolarak seyretti Bu 10 araca kadar çıkabiliyor. Hatta başka araç modellerinde ve başka firmanın araçları arasında da bu bağlantı sağlanabiliyor. Daimler’in geliştirdiği bağlantılı kamyonlar konsepti lojjistik firmalarının işlerini kolaylaştırırken verimliliklerini de artıracak. Birbirine bağlı olarak giden kamyonların yakıt tüketimleri yüzde 11 oranında azalacak. Kamyonlar sadece kendi içlerinde bağlantılı olmayacak. Gümrüklere gitmeden önce bilgiler dijital ortalda ulaştırılacak. Depolardaki udurum hakkında bilgiler alınacak ve depo önlerinde beklemeyecek. Trafik durumu hakkında anlık bilgiler verilecek. Bağlantılılığın avantajı sadece işletmeilere olmayacak. Sürücüler de konforlu bir çalışma hayatına kavuşacak. Araç öndeki araca bağlantı yaptığında sürücü nün bir şey yapmasına gerek kalmayacak. Sürücü rahatça dinlenebilecek.

Daimler  Almanya12

İlk kamyon patenti

Gottlieb Daimler ve Karl Benz bundan 130 yıl önce atsız arabayı ve 120 yıl önce atsız yük taşımacılığını icat ettiler. 2 Ekim 1896 tarihinde Gottlieb Daimler dünyanın ilk kamyonunun patentini aldı. Şimdi ise sıra, şoför müdahalesine gerek duymayan sürüşe geldi. Ağ bağlantıları sayesinde kamyon “otomobil – Automobil” kelimesinin tam karşılığı olma yolunda ilerliyor.

Daimler  Almanya5

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ