MAN, 2025’te yeni yatırımlarla servis ağınıgenişletmeye ve güçlendirmeye devam etti

MAN, 2025’te yeni yatırımlarla servis ağınıgenişletmeye ve güçlendirmeye devam etti
  • Genel
  • 16 Aralık 2025 19:08
  • A+
    A-
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında gerçekleştirdiği yatırımlar ve hizmet yenilikleriyle Türkiye genelindeki servis ağını güçlendirmeye devam etti. MAN Müşteri Hizmetleri, yıl içinde Erzurum ve Hatay’da iki yeni ve modern tesisi daha müşterilerinin hizmetine sundu.

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Yıllık Değerlendirme Toplantısı’nda konuşan MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Müşteri Hizmetleri Direktörü Aydın Yumrukçal, 2025 yılında müşterilerine yönelik gerçekleştirdikleri çalışmalar ve 2026 yılına ilişkin hedefleri hakkında şunları söyledi:

“Servis ağımızı ilave modern tesisler ile yaygınlaştırıyoruz”

“Araçlarımızın kalitesinin yanında, müşteri memnuniyeti için satış sonrası hizmet kalitesinin de önemli olduğunu biliyoruz. MAN Müşteri Hizmetleri olarak, bu anlayış doğrultusunda, 2025 yılında servis ağımızı daha modern tesislerle yaygınlaştırmaya devam ettik. Erzurum’da toplam 8.500 m² alan içerisinde 4.200 m² kapalı alana sahip yeni bir hizmet noktasını devreye aldık. Bu tesis, uluslararası ana güzergah üzerinde yer alıyor ve hem bölge müşterilerimize hem de transit araçlara daha yakın ve kaliteli hizmet sunacak. Hatay’da ise 2.000 m² kapalı alan ve toplam 3.000 m² büyüklüğünde yeni servisimizle bölge müşterilerimize artık daha yakınız.

MAN Eğitim Akademisi ile hizmet kalitesini artırıyoruz

Müşteri memnuniyeti ve kalite bilincimizin temelini oluşturan MAN Eğitim Akademisi, 2025 yılında da farklı kategorilerde eğitimlerini yoğun şekilde sürdürdü. Bir taraftan gelişen teknolojiye paralel olarak, teknisyenlerimiz için mekanik ve elektrik eğitimlerini artırırken, diğer yandan servis müdürü ve danışmanlarımıza yönelik eğitimlerimizi de hızlandırdık.

Bu çerçevede 2025 yılında verilen toplam eğitim saatinde 2024’e nazaran yüzde 12 artış kaydettik. Uzun yıllardır süregelen bu eğitimlerle müşteri, teknisyen, servis danışmanı ve servis müdürü arasındaki iletişimi güçlendirerek, müşterilerimize daha etkin hizmet sunmayı hedefliyoruz.

Yedek parça cirosunda güçlü büyüme gösterdik

2025 yılında yedek parça satışlarımız bir önceki yıla göre yüzde 8 oranında arttı. Bu büyüme, nihai müşterilere ve yetkili servis ağına yönelik avantajlı kampanyalarımızın yanı sıra operasyonel geliştirme çalışmalarımızın da katkısıyla elde edildi. Avantajlı kampanyalar ve operasyonel iyileştirmeler sayesinde müşterilerimizin toplam sahip olma maliyetleri düşerken, araçlarının çalışma sürekliliğini ve orijinal parça kullanımını teşvik ettik.

Yetkili servislerimize sağladığımız özel fiyat destekleri, geliştirilmiş parça bulunabilirliği ve süreç iyileştirmeleri sayesinde servislerimizin rekabet gücü belirgin şekilde arttı. Son dönemde ciro dağılımlarının servisler arasında dengelenmesi ve parça kullanım oranlarının yaygın biçimde yükselmesi, bu stratejilerimizin olumlu sonuçlarını ortaya koyuyor. Orijinal yedek parça kullanım oranı yıl bazında yüzde 13 artış gösterdi ve kullanılan parçalar 2 yıl garanti kapsamında müşterilere sunuldu. Böylelikle müşterilerimizin yüksek kaliteli ve daha dayanıklı ürünler ile güvenli sürüşler yapmalarını sağlıyoruz.

2025 yılında elde ettiğimiz bu başarılı sonuçlar, müşteri memnuniyetini esas alan hizmet yaklaşımımızın ve güçlü servis ağımızla yürüttüğümüz koordineli çalışmaların bir göstergesidir. Önümüzdeki dönemde de pazar ihtiyaçlarına yönelik değer yaratan çözümler geliştirmeye devam edeceğiz.

Yerinde bakım hizmetlerinde sektörün öncüsüyüz

MAN olarak, kurulduğumuz günden beri tüm müşterilerimizi ‘yaşam boyu iş ortağı’ olarak görüyoruz. Bu doğrultuda yerinde bakım hizmetlerini öncelikli sunuyoruz. Diğer taraftan sektörün öncüsü olarak yıllardan beri müşterilerimize özel bakım-onarım paketleri sunmaktayız. Sıfır ve ikinci el araçlar için geliştirdiğimiz Comfort, ComfortPlus ve ComfortSuper paketleri, uygun fiyatlarıyla 2025’te de müşterilerimizin yoğun ilgisini gördü. Hayata geçirdiğimiz bu esnek servis hizmetlerimiz ile araç sahiplerini beklenmeyen maliyetlerden korumaya devam ettik.

Dijital dönüşüm ile hizmet kalitemizi yükselttik

2024’te başlattığımız dijitalleşme projeleri, 2025 yılında daha da yaygınlaştırıp daha etkin hale getirdik. Tüm servislerimizde kullanılan iPad tabanlı sistemler, araç bilgilerine anında ve doğru erişim sağlayarak onarım süreçlerinin verimliliğini artırdı. 2026’da devreye alacağımız MANApp uygulamasıyla nihai müşterilerimiz ile doğrudan iletişimi güçlendirmeyi, araç bakımı, yedek parça talepleri ve servis randevuları gibi konularda daha hızlı çözümler sunmayı amaçlıyoruz.

2026’da da yeniliklerimiz devam edecek

MAN olarak, müşterilerimiz ile sürdürülebilir iş modelleri yaratmak, öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bu doğrultuda müşterilerimizin iş modellerini anlamayı, işlerini kolaylaştırmayı ve ortak kazan-kazan çözümler üretmeyi kendimize amaç edindik. Dijitalleşen dünyada teknolojinin tüm imkanlarını kullanarak müşterilerimize daha iyi hizmet sunmaya gayret ediyoruz. 2025 yılında da yenilikçi hizmetlerimizi ve çözümlerimizi müşterilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz.

MAN Müşteri Hizmetleri olarak, gerçekleştirdiğimiz yatırımlar, dijital projeler ve servis çözümlerimiz sayesinde 2025 yılında hem müşteri memnuniyetini artırdık hem de sektördeki özgün konumumuzu güçlendirdik. 2026 yılında devreye almayı planladığımız yeni servis noktaları ve dijital uygulamalarla bu başarımızı daha sürdürülebilir hale getirmeyi hedefliyor, tüm müşterilerimize başarılı ve keyifli bir yıl diliyoruz.”