MAN, sabit kalan kamyon pazarında satışlarını yüzde 10 artırmayı başardı

MAN, sabit kalan kamyon pazarında satışlarını yüzde 10 artırmayı başardı
  • Genel
  • 16 Aralık 2025 19:14
  • A+
    A-
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, “Kamyon pazarı, 2025’in ilk çeyreğinde güçlü büyüme sinyalleri vermesine rağmen, yılın devamında eko-politik gelişmelere bağlı dalgalanmalar yaşadı. Yaşananların da etkisiyle pazar yılı, 2024 ile benzer seviyelerde kapatacak görünüyor. MAN olarak, sabit kalan pazarda satışlarımızı geçen yıla kıyasla yüzde 10 seviyelerinde artırmayı başardık” dedi.

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Yıllık Değerlendirme Toplantısı’nda konuşan MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, 2025 satış stratejileri ve 2026 hedefleri hakkında şunları söyledi:

“2025 yılının ilk çeyreğinde pazarda oluşan yüksek talep, daha güçlü bir yıl geçireceğimize yönelik umutlarımızı artırmıştı. Ancak siyasi ve ekonomik gelişmeler, döviz kurlarındaki dalgalanmalar, bankacılık kredilerine erişimde yaşanan zorluklar ve yüksek faiz oranları nedeniyle kamyon pazarı ilk çeyrek performansının gerisinde kaldı. Rekabetin giderek arttığı, satın almaya teşvik eden kampanyaların devreye alındığı son dokuz aylık performansla birlikte 2025 yılı toplam pazarının bir önceki yıl ile aynı seviyelerde kapanacağı görülüyor. Sabit kalan pazarda MAN olarak, toplam satış adetimizi bir önceki yıla kıyasla yüzde 10 artırmış bulunuyoruz.

2025 yılında yeni iş ortakları edindik

Bu sonuca ulaşmak için uyguladığımız stratejiler sayesinde, hem çekici hem de inşaat segmentine yayılmış geniş ürün yelpazemizle ciddi filo satışları gerçekleştirdik. Ülkemizin gerek lojistik gerekse inşaat sektöründe önde gelen pek çok firmasının ilk tercihi olduk. Son üç yılda pazarda yaşanan talep artışına yetişmekte zorlanmış olsak da bu yıl tedarik süreçlerimizi geliştirerek, her ürün grubunda arzu ettiğimiz miktarda aracı tedarik ettik. Bu sayede geçmişte cevap veremediğimiz pek çok firmanın talebini karşılayarak yeni iş ortakları edindik. Araçlarımız yeni filolarda da yerlerini alarak, ortaya koydukları başarılı iş sonuçları ile rakiplerinden ayrışmayı başardılar.

Aslan Eğitim Programı ile satış ekiplerimizi eğittik

MAN olarak, müşteri memnuniyetini daha da artırma hedefimiz doğrultusunda yıl içinde çalışanlarımıza yönelik eğitim programlarımızı da sürdürdük. Bu kapsamda Ekim ayında Antalya’da gerçekleştirdiğimiz üç günlük Aslan Eğitim Programı ile tüm satış ekibimizi en güncel teknik ve ekonomik gelişmeler hakkında bilgilendirdik. Takım ruhunun güçlü şekilde hissedildiği bu süreç sonunda yapılan sınavda başarılı olan ekip arkadaşlarımızı Aslan Sertifikası ile ödüllendirdik. Moral ve motivasyonun yüksek olduğu bu etkinliğin ardından tüm ekibimizin enerjisini tazelemiş olması, 2026 yılına yönelik beklentilerimizi de artırdı.

Mega inşaat projelerine çözüm ortağı olmaya devam ettik

2025 yılında ülkemiz için kritik öneme sahip pek çok mega inşaat projesinde, tüm üst yapı gruplarına uygun, dayanıklı ve ekonomik araçlarımızla çözüm ortağı olmaya devam ettik. Son dönemde gerçekleştirilen üçüncü havalimanı, üçüncü köprü ve otoyollar gibi mega projelerde bıraktığımız güçlü izleri, 2025 yılında da önemli ve zor projelerin altından başarıyla kalkarak pekiştirdik.

MAN elektrikli çekici 5 milyon kilometreyi aştı

Karbonsuz karayolu yük taşımacılığına yönelik geliştirdiği araçlarla sürdürülebilirliğin öncüsü olan MAN, yeni nesil elektrikli kamyonlarıyla Avrupa yollarındaki başarısını bir kez daha ortaya koydu. MAN Truck & Bus’ın tamamen elektrikli kamyonları, özellikle Avrupa’daki günlük operasyonlarda yüksek güven ve performans sergiliyor. Avrupa’nın önde gelen lojistik şirketlerinin filolarında aktif olarak görev yapan MAN eTrucks, 2025’in başından bu yana 5 milyon kilometreden fazla yol kat ederek nakliye sektöründeki pratik uygunluğunu ve verimliliğini kanıtladı. 100 kilometrede ortalama 90 kWh tüketim değerine sahip MAN eTGX, bu performansıyla müşterilerine yaklaşık 3.600 ton CO₂ tasarrufu sağladı.

Seri üretim öncesinde müşteri kullanımına sunulan yaklaşık 200 bataryalı elektrikli kamyon ise yüzde 100 yeşil elektrikle çalışarak, sürdürülebilir taşımacılığa önemli katkı sundu. Dizel kamyonlara kıyasla sağlanan tasarruf, toplam kilometre üzerinden değerlendirildiğinde yine yaklaşık 3.600 ton CO₂’ye ulaştı. Ömür boyu performans dikkate alındığında elektrikli kamyonların 172.000 tona kadar CO₂ tasarrufu üretebileceği öngörülüyor. Bu rakam, 32.000 nüfuslu bir şehrin yıllık karbon salımına denk geliyor.

2026’da iş ortaklarımıza en doğru çözümleri sunmaya devam edeceğiz

MAN olarak 2026 yılının da enflasyonu düşürmeye yönelik uygulanan ekonomik politikaların etkilerinin devam edeceğine öngörüyoruz. Bunun sonucu olarak da özellikle faiz seviyeleri ve krediye erişim şartlarında yaşanan zorlukların yeni yılda da mevcut talebi etkilemeye devam edeceğini düşünüyoruz. Beklentimiz, politik ve ekonomik gelişmelerin 2026 yılında da pazara yön vermeyi sürdüreceği yönünde. Ancak tüm bunlara rağmen doğru hedefler belirleyerek iş ortaklarımızın yanında olmaya ve ihtiyaçları doğrultusunda en doğru çözümleri sunmaya devam edeceğiz.”