Ticariler de elektrik modasına uyuyor. Peki destekçileri kim ?

Ticariler de elektrik modasına uyuyor. Peki destekçileri kim ?

Elektrikli otomobiller son dönemin en trend konularından . Hatta o kadar popüler oldular ki bu trend ticari araçlara da sıçradı. Son dönemde emisyon kuralları çok önem taşırken, yurt dışındaki devletler bu konuda büyük destek veriyor. Türkiye’de işler nasıl?

Türkiye pazarında da elektrikli otomobiller, içten yanmalı modellerin yerini almaya başladı. Ticarette de durum böyle. Gerek tüketim verileri gerek popülerlik açısından oldukça önemli bir konu. Peki neden elektrikli otomobiller bu kadar popüler oluyor. Aslında ülkemizdeki en büyük tercih etme nedeni tüketim rakamlarını aşağı düşürmek. Özellikle dağıtım işi ile uğraşan sektörlerin yakıt maliyetleri bir hayli fazla. Buna ek olarak kullanım giderleri de giderek artmaktadır.

Elektrikli otomobillerin ilk kullanım maliyetleri bir hayli düşük. Ayrıca yıllık vergilendirme konusu da muhaf olunan bir başka artı. Tabi ki birde işin içine elektrikli motorun gücü de katılınca işler iyice elektrikli otomobiller için netleşiyor. Peki ticarette hangi modeller var?

Peugeot E-Rifter

PSA grubunun temsilcilerinden olan Peugeot, elektrikli Partner modelini ortaya çıkardı. 280 kilometre menzile sahip olan model Avrupa’da resmen ortaya çıktı. EMP2 platformu üzerinde yükselen model, LCV olarak geçiyor. 50 kWh lityum iyon bataryalar ile 134 Bg güç ve 260 Nm tork değeri üretiyor. 0-100 km/s hızlanması 11.2 saniye süren model maksimum 129 Km/s hıza çıkabiliyor.

Ford Transit

İlk tam elektrikli modeli olan Ford Transit, ticaret ile uğraşan bireylerin maliyetlerini yarıya indirmek için geldi. 67 kWh pil kapasitesine sahip olan model, tam dolu depo ile 350 kilometre menzile ulaşabiliyor. Model 269 Bg güç ve 430 Nm tork değeri üretiyor.

Citroen e-Berlingo

PSA grubunun temsilcilerinden olan Citroen, elektrikli Berlingo modelini ortaya çıkardı. 275 kilometre menzile sahip olan model Avrupa’da resmen ortaya çıktı. EMP2 platformu üzerinde yükselen model, LCV olarak geçiyor. 50 kWh lityum iyon bataryalar ile 134 Bg güç ve 260 Nm tork değeri üretiyor. 0-100 km/s hızlanması 11.2 saniye süren model maksimum 129 Km/s hıza çıkabiliyor.

Renault Truks Z.E

Renault’un çekici tipi araçları da elektrikten nasibini aldı. 66 ve 50 kWh pil kapasiteleri arasında değişen seçenekler ile müşterilere sunuluyor. Modeller yaklaşık olarak 400 kilometre menzile ulaşabiliyor.

DAF CF Hybrid

Tamamen elektrikli bir model olmasa da hibrit sistem tam kapasiteyle tüketimi düşürmek için çalışıyor. Şu anda sahada test edilen DAF CF Hybrid Innovation kamyonları, hibrit tahrik hatları için özel bir ZF TraXon şanzımanla entegre edilmiş bir 10,8 l PACCAR MX-11 dizel motora (330 kW/450 hp değerine kadar) ve bir ZF elektrik motoruna (75 kW/100 hp, maksimum güç: 130 kW/175 pk) sahiptir. Elektrik motoru, dizel motor kullanılırken şarj edilen bir 85 kWh pil grubuyla çalıştırılır.

Scania

Scania, elektrikli kamyon serisini ticari olarak pazara sundu. Yüksek performanslı plug-in hibrit ve tam elektrikli kamyonlar başlangıçta perakende dağıtımı da içeren kentiçi uygulamalara odaklanıyor. L ve P serisi kabinlerle sunulan tamamen elektrikli Scania kamyon, yaklaşık 310 beygire eşdeğer 230 kW elektrik motoru ve 165–300 kWh akü paketi ile donatıldı. Müşteriler, beş ya da dokuz akü seçebilecekler. Dokuz akü ile tek bir dolumda 250 km’ye kadar menzil sunuluyor.

Volkswagen eTransporter

Yükleme alanının altına yerleştirilen pil takımı , WLTP verilerine göre 82 km kadar bir saf elektrikli menzil sunuyor. AC ve DC hızlı şarjı destekleyen lityum iyon pil, 108 HP güç ve 200 Nm tork değeri sunuyor. 0-100 hızlanması ise 17.4 saniye. 2020 eTransporter rejeneratif frenleme ve modifiye edilmiş çift kavramalı DSG şanzıman ile donatılmıştır.

Otokar Kent Electra

Otokar’ın % 100 elektrikle çalışan yeni bir şehir içi otobüsü ile daha temiz bir çevre, daha sessiz bir trafik ve daha yüksek verimlilik mümkün. Şehir içi ulaşıma yönelik yeni nesil aracımızla şehirlerin sürdürülebilir kalkınmasına katkıda bulunmayı hedefleyen ulaşım çözümlerimize bir yenisini ekliyoruz. ile yolcu ve şehir sakinleri için sıfır motor gürültüsü, temiz hava ve temiz çevre için sıfır emisyon ile sıfır egzoz,kullanıcılar için de daha az mekanik parça ile düşük bakım maliyetleri sağlanabiliyor. 360 Bg güç ve 3087 Nm tork değeri üreten model 280 kWh ve 350 kWh pil seçenekleriyle geliyor.

En büyük destekçileri ise Sharz.net

Bu kapsamda, 1980’lerden itibaren Avrupa ve Amerika’da elektrikli araç üretimine teşvikler verilmesiyle, üreticiler ve  araç kullanıcı sayısının artması  tetiklendi.  2000’li yıllarda Toyota, ilk seri üretim elektrikli hibrit aracını piyasaya çıkardı. Artan benzin fiyatları ve karbon kirliliğinin getirdiği endişeler, Toyota Prius modelini son yılların en çok satan hibrit otomobili haline getirdi.

Elektrikli araç pazarının hızlanmasına en büyük etki, 2008 yılında satışa çıkarılan Tesla Roadstar olmuştur. Amerikan, Tesla Motors’un başarısı ve Avrupa çıkarması, Avrupalı bütün araç üreticilerini hareketlendirerek bu kulvara girmek üzere hızlanmalarına sebep olmuştur. Çin, bu gelişmeler paralelinde harekete geçerek elektrikli araç üretim ve kullanımında en büyük ülke haline gelmiştir. Rusya, elektrikli araçların yaygınlaşması için aldığı kararla 2015 yılında tüm benzin istasyonlarına elektrikli şarj istasyonu olma zorunluluğunu getirmiştir.

Her Sürücü Profili Farklı

Aracın kullanış profiline göre şarj etme türü değişmektedir. Araçlarını işe gidip gelmek için ve şehir içi turlarında kullanan kişi profillerinin %70’i evlerinde gece boyu şarj etmeyi tercih etmektedirler. Bu sürücü profilinin ikinci şarj bölgesi, iş yerleridir. Nadir ihtiyaç halinde sürücüler alışveriş merkezleri, restoranlar, kafeler ve toplu park yerlerinde araçlarını şarj etmektedirler. Bahsi geçen yerlerde araçlar en aşağı bir saat kaldığı için bu yerlerde hızlı şarj cihazı gerekmemektedir. Şehirler arası konaklama ve dinleme yerlerinde ise hızlı şarj cihazları gereksinimi kaçınılmazdır.

Evlerde kullanılan cihazlar 7-11 kWh olup aracın sabaha kadar dolum yapabilmesini sağlamaktadır. Ortak park alanlarında 22 kWh olan cihazlar, parka gelen ve içinde bir miktar enerji olan aracın aküsünü, 1-3 saat arasında doldurabilmekte, şehirlerarasında 50-350 kWh olan DC cihazlar kullanılmakta ve 15 dakika ile 1 saat arasında şarj işlemi gerçekleşebilmektedir.

Sharz.net Her Zaman Yanınızda!

Görüldüğü gibi elektrikli araçların hayatımıza girmesi başlamıştır. Bu başlangıç ile  birlikte de  araç üretimi ve çeşitliliği, elektrikli şarj ünitelerinin yaygınlaşması, bu yaygınlaşma için elektrik altyapısının kuvvetlendirilmesi ve hepsini besleyen elektriğin doğal kaynaklardan elde edilmesinin başlanılması gibi yeni bir yolculuk insan hayatına girmiş oldu.

Türkiye’nin bu yeni gelecekte yerini alması için gün bugündür

Sharz.net Türkiye’nin bu çağı yakalaması için gerekli olan şarj ağı yapılanmasındaki kendi üstüne düşen görevi en iyi şekilde yaparak,1 yılda 120 lokasyonda 300 istasyona ulaşmıştır.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ