Toyota’nın Hidrojen Yakıt Teknolojisi Şimdi de Otobüslerde Kullanılıyor

Toyota’nın Hidrojen Yakıt Teknolojisi Şimdi de Otobüslerde Kullanılıyor

Toyota, Mirai adını verdiği hidrojen yakıt hücreli otomobilin ardındangeliştirdiği bu teknolojiyi şimdi de otobüslerde kullanmaya başladı.

Toyota’nın Hino ile birlikte ürettiği otobüsler Japonya’da Toyota City–Oiden hattında test amaçlı çalışmaya başladı.Toyota otobüsün yakıt hücresi sistemini, Hino ise hibrit teknolojisine sahip otobüsün şasi dahil olmak üzere karoseri üretimini üstlendi.Yeni yakıt hücreli otobüste sekiz adet 480 lt’lik yüksek basınçlı hidrojen tankı, 2 adet yakıt hücresi ünitesi ve 2 motoryer alıyor. Toyota’nın Hino ile birlikte ürettiği çevreyi kirletmeyen otobüsün en önemli özelliklerinden biri ise, acil durumlarda binalara veya tesislere elektrik sağlayabiliyor olması.

Toyota ve Hino tarafından üretilen hidrojen yakıt hücreli otobüsün testleri halka açık yollarda sürecek. Gerçekleşecek testler sonucunda fizibilitesi yapılacak ve verimliliği ölçümlenecek. Toplanan veriler Ar&Ge çalışmalarına katkı sağlayacak.

REKLAM ALANI

Bununla birlikte yakıt deposunun dolumu yaklaşık 10 dakika süren otobüsün, klima gibi elektronik aksamlarıişlevsel iken 150 km.yol katedebiliyor.

Toyota Hidrojen2

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ