Türkiye Kamyon Lastiği Pazarında Avrupa’nın En Büyüğü Olacak!

Türkiye Kamyon Lastiği Pazarında Avrupa’nın En Büyüğü Olacak!

Continental dünya otomotiv sektöründeki önemli yerinin yanı sıra hem geliştirdiği orijinal ürün ve ekipmanlar hem de imzasını taşıyan teknolojilerle, otomotiv endüstrisinin gelişmesine katkı sağlıyor. Sürüş güvenliği ve sürdürülebilirliğe odaklanan şirket, Türkiye’de bu yıl 10’uncu yılını kutladı. Continental Türkiye Kamyon Lastikleri Satış Müdürü Hartwig Kühn ile sektörü, yenilikleri ve Continental’in kamyon lastiklerinin sunduğu avantajları konuştuk.

2018 yılı Continental Türkiye ve sektör açısından nasıl geçti? Değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?

Hartwig Kühn: 2002 yılında distribütörlük ile başlayan, 2008 yılında ise tam anlamıyla Türkiye pazarına giren Continental, geride bıraktığı 10 yıl itibariyle bayileriyle birlikte sürekli olarak pazarda daha fazla büyüyerek, kısa sürede pazar payını artırmıştır. Türkiye’de bu yıl 10. yılımızı geride bırakıyoruz ve en büyük hedefimiz, pazar ihtiyaçlarını birebir karşılayan ürünlerimiz ile müşterilerimize en uygun şekilde hizmet etmek. Bunun yanı sıra tüm servis noktalarımız ve yaygın bayi ağımız ile filo maliyetlerini büyük oranda düşüren çözümlerimizi de (Yeni Lastik + Kaplama+ ContiPressureCheck) müşterilerimiz ile buluşturmaya devam edeceğiz. Continental Türkiye olarak, 10 yıldır Türkiye’de, Continental AG’nin küresel stratejileri ile paralel, hızlı bir büyüme trendi içine girdik. Kendimize koyduğumuz tüm hedefleri aştık. Türkiye’de en hızlı büyüyen lastik firması olarak geldiğimiz noktada elde ettiğimiz başarıları, yaygın satış temsilcilerimize ve Continental ailesinin değerli çalışanlarına borçluyuz. Continental dünyası içerisinde Türkiye, Continental Türkiye’nin de dahil olduğu EMEA bölgesinde hem binek hem de kamyon lastikleri kategorisinde en hızlı büyüyen ülke konumunda. Kamyon lastikleri segmentinde ise ülkemiz Avrupa’nın en büyük yenileme pazarı konumunda yer alıyor. 2025 yılında kamyon grubu lastik pazarının 2.500.000 adede ulaşması bekleniyor. Kamyon ve otobüs lastikleri pazarında Türkiye, Avrupa’nın en büyüğü olmaya devam edecek

Kamyon lastiklerindesizi ön plana çıkaran nedir? (lastik kalitesi, servis hizmetleri vs)

Hartwig Kühn: Avrupa Birliği ülkeleri dahil tüm dünyada, ağırlıklı olarak kamyon taşımacılığı yer alıyor. Günümüzde, taşımacılığın  yaklaşık yüzde 20’si tren veya hava kargo yoluyla sağlanıyor. Bu veri bizlere, aslında kamyon taşımacılığının önemini de göstermiş oluyor. Gerek Ar-Ge çalışmalarımızın sonuçları gerekse Continental know-how’ımız ile Continental AG olarak uluslararası veya yurtiçi taşıma, inşaat malzemesi nakliyesi veya yolcu taşıması gibi farklı alanlarda faaliyet gösteren müşterilerimizin çeşitli ihtiyaçlarına yönelik çözümler geliştiriyor ve sunuyoruz. Continental lastikleri, kilometre performansı, kopma ve parçalanmalara  karşı gösterdiği direnç ve  sağladığı yüksek çekiş performansı ile asfalt dışı yollarda  yüksek tutunma kabiliyeti gibi özellikleriyle ön plana çıkıyor. Bunların yanında sağlam karkas yapısı sayesinde yüksek kaplama performansı ile de şantiye grubumuz müşterilerimiz tarafından tercih edilmektedir. Dünya çapında olduğu gibi Türkiye’de de binek veya ticari fark etmeksizin, tüm segmentler Continental için büyük önem taşıyor. Continental, pazar büyüklükleri birbirinden farklılaşsa da her segmentin talep ve ihtiyaçlarına göre özel teknolojiler ışığında ürünlerini geliştiriyor. Bu anlamda ürünlerimizde en üst düzey performansı vermeye dikkat etmenin yanı sıra kullanıcılarımıza donanımlarını artırmaları için kesintisiz bilgi kaynağı da sunuyoruz. Temel amacımız ise tek başına “fiyat” odaklılığın “ideal lastiğe” giden yol olmadığını anlatmak ve kullanıcılarda bu bilinç ile satın alma davranışını yaygınlaştırmak.

Şantiye ve inşaat lastikleri seçimi konusunda hangi kriterler önemli?

Hartwig Kühn: Şantiye ve inşaat lastikleri seçiminde öncelikle yol şartları ve lastiklerin ne kadar yol dışı ve asfalt zeminde kullanılacağının tespit edilmesi büyük önem taşıyor. Dolayısı ile öncelikle kullanılan asfalt dışı zeminin zorluk seviyesi incelenmeli ve bu iki kritere göre lastik seçimi yapılmalıdır. Bunun dışında nasıl bir teknoloji ile üretildiği, kopmalara karşı direnci, kilometre performansı, dayanıklılık ve kaplanabilirlik de göz önünde bulundurulması gereken önemli kriterler arasında yer alıyor. Continental, Türkiye’de aşırı yük faktörünün tehdidinde olan segmentlerdeki ürünlerinde Extra Duty (ED) teknolojisine sahip lastiklerini kullanıyor. Kullanıcılara tercihlerini yaparken öncelikle segmente uygun doğru lastiği seçmeleri konusunda destek olmaya önem veriyoruz. Çünkü fiyat yerine ilk tercihin daima çalışma segmentine uygun lastik seçimi olması gerektiğini düşünüyor, bunu yoğun Ar-Ge çalışmalarımızla kanıtlıyor ve bu doğrultuda da kullanıcılarımıza tavsiyelerde bulunuyoruz.

Kış mevsimindeyiz. Kış lastiği kullanımı konusunda özellikle ağır ticari araç kullanıcılarının yeterli seviyeye geldiğini düşünüyor musunuz?

Hartwig Kühn: Ticari araç sürücüleri sahip oldukları deneyim ve yetkinlikler gereği, binek araç sürücülerine kıyasla özellikle kış koşulları başta olmak üzere çeşitli sürüş koşullarında daha yüksek bir bilince sahip.  Kış lastiği kullanım bilinci son yıllarda epey arttı ve artık alışkanlığa dönüşmeye başladı. Ancak kış lastiğini kışın, yaz lastiğini ise yazın kullanmanın verimlilik ve performans açısından çok önemli olduğunu da göz ardı etmemek gerekiyor.  Continental, Kamyon Kış Lastikleri segmentinde de yıllardır Avrupa’da üst seviyede kabul gören bir marka.

Kaplama lastik konusu Türkiye’de hangi seviyede? Kaplama lastik tercihi kullanıcıya neler sağlıyor?

Hartwig Kühn: Bu konudaki hizmetlerimizden biri olan ContiLifeCycle’dan bahsedebilirim. Türkiye’de  “ContiTread” ve “TecnoTread” sırt kauçuğu markalarımızla kaplama hizmeti veren bayi ağımız üzerinden, Continental kullanıcılarına lastiğin ikinci ömrünü kullanma imkânı sunuyoruz. ContiTread ve TecnoTread sırt kauçuklarımızı yeni lastiklerimiz ile aynı desenlerde ve kalitede üretip, kullanıcılarımıza satın aldıkları ürünün toplam sürüş maliyetini düşürerek, katma değer sağladığımıza inanıyoruz. Özellikle filoların işletme maliyetlerine odaklı bir hizmet olan yeniden kaplama ile işletme maliyetleri düşürülürken, çevreye dost bir hizmet de sunuyoruz. Yenilikçi sırt kauçuk desenlerimizle lastiğe yeniden yüksek kavrama özelliği ve ikinci ömür kazandırıyoruz. Özellikle teknik açıdan donanımlı ve yüksek kalitede Continental karkas kullanıldığında üst düzey sonuçlar doğuran sırt kauçuklarımız, diğer üreticilerin de uygun karkaslarına uygulanabiliyor. Biz,  doğru yöntemlerle yapıldığında çevre dostu oluşundan ötürü kaplanabilirlik ve kaplama kullanım oranlarının artmasının önemli olduğunu düşünüyoruz. Continental lastikleri gibi kaplanabilir bu tür ürünler, daha düşük kilometre maliyeti sağlayarak, hem ekonomiye hem de çevreye olumlu katkı sağlar.

Ticariden: Bunların dışında sağladığınız hizmetler var mı? Hartwig Kühn: Sürücü ve araç güvenliğini artırarak işletmelerin maliyetini düşüren ContiPressureCheck™- adını verdiğimiz Lastik Basıncı İzleme sistemimiz var. Bu sistem başta enerji, nakliye, lojistik ve inşaat sektörü olmak üzere her sektörden büyük şirketlerin tercihi olmaya devam ediyor. ContiPressureCheck™- Lastik Basınç İzleme sistemi, entegre edildiği merkezi kontrol ünitesini lastik basıncı ve ısısından anlık olarak haberdar ederek, lastik takip işlerini kolaylaştırıyor. Sistem ayrıca lastiğe erken müdahale imkânı sunarak hem sürücü ve iş güvenliğini hem de filo maliyetlerinde tasarruf sağlıyor. Ayrıca bu hizmetlerle birlikte lastik kullanım ömrünü de uzatmış oluyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ