Volkswagen Caddy Sportline 2.0 TDI

Volkswagen Caddy Sportline 2.0 TDI

Volkswagen Caddy’nin Sportline versiyonunun DSG şanzımanlı seçeneği İstanbul gibi metropollerde yaşayanlar için biçilmiş kaftan. Özellikle de trafik saatlerinde hafif ticari araca sahipseniz bunu daha iyi anlarsınız.

Volkswagen Caddy, hafif ticari araç sınıfında her zaman adından bahsettirdi. Yıllara meydan okuyan Caddy, rekabetçi yapısını motor, şanzıman ve versiyon farkı ile her daim sürdürmeyi bildi. Her amaca uygun ve tarza sahip bir VW Caddy bulmanız mümkün. Biz bu sayımızsa serinin en sportifi olan Caddy Sportline 2.0 TDI’ı test etme imkanı bulduk. Sportline versiyonu 1.6 ve 2.0 TDI motorlarla satılıyor. 1.6 lt versiyonda 5 ileri manuel ve 6 ileri DSG otomatik şanzıman yer alıyor. 2.0 lt’lik versiyonda ise 6 ileri manuel ve 6 ileri DSG otomatik şanzıman seçeneği mevcut. Biz İstanbul’da kendimiz 3 gün şanslı ilan ettik çünkü Caddy Sportline 2.0 TDI DSG’yi kullandık.

20150121_091936

Caddy’nin alışılmış tasarımı artık hatta yaşlandı da desek yeridir araca karakteristik bir hava katıyor. Rakiplerinin yenilenmesine rağmen Caddy, hala dinç ve dinamik görünüyor. Sportline, diğer Caddy modellerinden çok küçük nüanslarla ayrılıyor. Üste donanım seviyesinde olan Caddy Sportline’da çift reflektörlü halojen far ve plakalığın üstünde bulunan ince krom çıta aradaki farkı oluşturuyor. Aynı özellikleri Confortline donanımında da görüyoruz.

Karartılmış arka camlar aracın beyaz renginde oldukça etkili duruyor. Caddy’de arka camların sadece sağ tarafında sürgülü cam bulunuyor. Bu da yeni nesil rakiplerinde elektrikli yan camların olması bakımından dezavantaj olarak duruyor.

20150121_091457

İç mekanda yine Comfortline ile aynı donanın seviyesinde olduğunu görüyoruz. 3 kollu direksiyon simidi otomobil kullanıyorsunuz hissi veriyor. Direksiyon simidinin üzeride müzik sistemini ve hız sabitleyiciyi kontrol eden butonlar bulunuyor. Gösterge paneli oldukça rahat okunuyor ve panelin ortasındaki ekrandan yol bilgisayarının bilgilerini görebiliyorsunuz.
Aracın iç kısmında irili ufaklı birçok göz bulunuyor. sürücünün baş üstünde bulunan bölüme eşyalarınızın bir çoğunu koymanız mümkün. Torpido gözünde klima havalandırması mevcut. Böylece içeceğinizin soğuk veya sıcak kalması sağlanıyor.

Koltuk yapıları oldukça konforlu. Arka koltuk asimetrik olarak katlanıyor ve 750 lt olan bagaj hacmi büyüyor.

20150121_092100

Caddy 2.0 TDI’daki motor 1968 cc ve bu motor Amarok ve Transporter’da kullanılan BiTurbo motorla aynı bloğa sahip. Tabi Caddy’de çift turbo yeriene tek turbo tercih edilmiş. Değişken geometrili turbo sayesinde alt devirlerden itibaren elde edilen tork motoru oldukça canlı tutuyor. 4200 d/d’da 140 HP olan güç ve 1750-2500 d/d arasında elde edilen 320 Nm’lik tork aracı oldukça ateşli kılıyor. 6 ileri DSG şanzımansa sportif ve mauel kullanıma da imkan tanıyor.

Aracın maksimum hızı 186 km/s olarak belirtiliyor. 0-100 km/s hızlanma değeri ise 10.1 saniye. Bu da bu sınıftaki bir araç için hiçte fena olmadığını gösteriyor.

20150121_091839

Tüketim değeri olarak DSG şanzımanın 6 ileri manuel şanzımanlı versiyondan çok müsrif olmadığı bir gerçek. Şehiriçinde 7.6 lt/100 km, şehirdışında 5.5 lt/100 km ve ortalamada 6.3 lt/100 km olduğunu görüyoruz. Bu değerlerde 2.0 lt’lik hafif ticari bir araç için çok değil.

20150121_091716

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ