YOLCUSUNA ‘JEST’ YAPAN TEK MİNİBÜS

YOLCUSUNA ‘JEST’ YAPAN TEK MİNİBÜS

Özellikle İstanbul’da şehir içi ulaşımın vazgeçilmez marklarından biri haline gelen Karsan, Jest+ ile dikkat çekiyor. Bizim de bu sayımızda konuğumuz olan model, Euro 5 normlarına uygun motoru ve düşük yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.


Türkiye’den dünya pazarına ulaşan Karsan, Jest+ ile şehir içinin yükünü çekiyor. Bizim de bu ayki test konuklarımız arasında yerini alan Karsan Jest+ ile deyim yerinde ise ‘minibüsçü’ olduk. Hemen hemen Türkiye’nin ve özellikle İstanbul’un tüm noktalarında karşılaşabileceğimiz bir minibüs modeli olan Jest+’e binmeyen yoktur. Euro5 motor ve 6 ileri şanzımanla kombine edilen Karsan Jest+’in hem performansı hem de tüketimi oldukça makul. Tasarım konusunda da kullanıcıların geri dönüşlerine karşılık veren marka, ön yüzdeki ninja karakterini andıran piyano siyahı şeridi bu şekilde oluşturmuş. LED gündüz aydınlatmalarda otomobiller de olduğu gibi artık bu tarz araçlarında olmazsa olmazlarından. Yan bölümde büyük aynalar yaklaşık 6 metreye yakın bu aracın her yerini kontrol etmek için biçilmiş kaftan. Hemen altlarında yer alan kör nokta aynalarına yer verilmiş. Yolcu biniş ve inişleri için geniş açılan kapılar, alçak tavan yapısı ile birleşince avantaja dönüşmüş. Hatta engelli bir vatandaş bile rampa yardımıyla bu araca rahatlıkla ulaşabilir. Arka bölüme ise yuvarlak stoplar dikkat çekiyor.

İsteyene bol koltuk

Karsan Jest + Premium iç yerleşim olarak 4 farklı düzeni size sunuyor. Bunlar; 10+4+1, 11+4+1, 14+1, 15+1 olarak sıralanıyor. Yine genel olarak minibüsçülerin ayakta daha fazla yolcu alma isteğinden kaynaklı bu araçlar 10+4+1 versiyonun da daha çok tercih ediliyor. İçeride yolcu bölmesi aydınlatmasını, iki yöne açılan elektrikli tavan kapağı opsiyonel. Sade bir gösterge paneli mevcut. Ayrıca arkayı gösteren büyük bir dikiz aynası da modelde yer alıyor. Vites kolu klasik minibüslerden ayrı olarak ön konsola konumlandırılmış. Ayrıca direksiyonun hemen yanında kontrol kumandaları yer alıyor. Bu tuşlara erişimde oldukça kolay. Ayrıca müzik sisteminin altında klima kumandaları yer alıyor. Sürücü ve yolcu kliması bu ekrandan kontrol edilebiliyor.

Motorun gücü yerinde

Gelelim en önemli özelliğe performans. Aracın kalbinde 2.3 litrelik Euro 5 normlarına sahip dizel ünite yer alıyor. Maksimum 129 beygir güç ve 320 Nm tork üreten model, 135 kilometre hızı geçemiyor. 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen vites geçişleri oldukça rahat. Tüketim konusunda da emsallerine oranla bir hayli dikkat çeken model 100 kilometre de 13 litrelik tüketimi karma değerlerde sunuyor. Buna şehiriçi trafiği ve tam kapasite yolcu ile bu oran 16 litrelerin üzerine rahatlıkla çıkabilir.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ