RANGER’A PERFORMANS DOKUNUŞU

RANGER’A PERFORMANS DOKUNUŞU
  • Genel
  • 8 Mart 2018 15:35

Ford Performans ekibi, pick-up pazarının önemli oyuncularından Ranger’ı, dev bir kamyon haline getirdi. Güçlü görünümü ve off-road yeteneğiyle araç çok iddialı

Ford’un en yeni off-road, performans kamyonu olan Ford Ranger Raptor ilk kez Tayland’daki bir açıklama olayı sırasında kamuflajdan arındırdı. Off-road meraklıları için Ford Performans ekibi tarafından tasarlanan araç, markanın yüksek performanslı pikap kamyon misyonunun en yeni temsilcisi konumunda.

İkinci Raptor modeli

Ford Performans mühendisi Jamal Hameedi, “Bu aracı kamuya açtığınız için çok heyecanlı ve gururluyuz, araç sürmeniz sizi bir kahraman gibi hissettiriyor” dedi. Raptor ismini markanın off-road performansıyla amiral gemisi konumunda olan F-150’den sonra şimdide Ranger’a uyguladıklarının vurgulayan Hameedi, şöyle devam etti: “F-150 Raptor’da olduğu gibi Ford Ranger Raptor, gelen araçların temel özelliklerini üzerine inşa ediyor ve açıkça görülmeyen Ford Performansı DNA görünümünü taşır.”

Dev FORD harfleri dikkat çekiyor

Izgaranın tasarımında odak noktasını yerleştirilen ikonik blok FORD harfleri, bir toz bulutundan ortaya çıktığı zaman açıkça görülür. Çerçeveye monte edilmiş ön tampon sistemi, çöl dayanıklılığı performansı ve ayırt edici bir varlık sunmak üzere tasarlanmış. Ön tampon ayrıca, vücudun hava direncini azaltmaya yardımcı olan işlevsel hava perdesi kanallarına sahip yeni LED sis lambaları da içeriyor. Kompozit materyalleri kullanarak, ön çamurluklar sert görünmekle kalmaz, aynı zamanda da arazi kullanımıyla bağlantılı çukurluklara ve dallara karşı dirençli tasarlanmış. Çamurlukların şekli, uzun seyahat süspansiyonu ve büyük boy lastikler için gereklidir. Dış renk damağı sunumları arasında Yıldırım Mavisi, Yarış Kızı, Gölge Siyah, Dondurulmuş Beyaz yanı sıra Ford Ranger Raptor, Conquer Grey için benzersiz bir Hero rengi bulunur. Karşıtlık gösteren Dyno Grey aksanları aracın görünümünü daha da vurgulamasına yardımcı olur.

3.8 tonluk kurtarma kancası

5.4 metrelik uzunluğu ve 2.18 metrelik genişliğiyle standart Ranger modellerinden de belirgin şekilde büyük olan Raptor, 283 milimetrelik yerden yüksekliğiyle de diğer araçlara tepeden bakıyor. Aracın yaklaşma açısı 32.5, rampa açısı 24 ve çıkış açısı da 24 derece olarak belirlenmiş. Arka kısımda değiştirilmiş bir arka tampon, entegre bir çekme çubuğu ve 3.8 tonluk iki kurtarma kancası ile birlikte geliyor. Arka tarafa güncellenmiş şekillendirme, gömme sensör çerçeveleri ve özel olarak paketlenmiş ve biçimlendirilmiş çekme konektörleri içerir. 2.5 tonluk çekme kapasitesi, kır bisikletlerini veya jet ski’leri ve haftanın geleneksel çalışma ihtiyaçlarını da karşılayabilecek kadar başarılı.

17 inçlik dev lastikler

İçerde, Ranger Raptor, hem off-road sürüşü hem de günlük kullanım için uygun, yüksek seviyede bir işçilik, uyumlu renkler ve dayanıklı malzemeler içeren bir Ford Performanslı DNA iç tasarımı sunuyor. Koltuklar, yol dışı yüksek sürat performansı desteği için özel olarak tasarlanmıştır ve sürücünün hevesli kullanımı ile üstün sürüş konforu sağlar. Artan yolcu kolu için koltuklarda teknik süet kullanılması malzeme seçiminin arkasındaki pratikliği gösterir.
Müşterilerin kullanımını taklit etmek için hem otoyollarda hem de yol dışı yollarda koltukların uzun süre nasıl performans gösterdiğini ölçmek için çoklu uzak mesafe etkinlikleri düzenlendi. Çift sertlik yastığı tüm kutuları işaretleyerek üstün yanal destek ve herhangi bir şasi titreşimi hissi azaltıyordu. Bu daha fazla destek için koltuk sırtında yastıklar kullanılarak modifiye edilmiş bir yapı ile sağlanır. Ford Ranger Raptor’da, BF Goodrich imzalı 285/70 R17 ölçüsünde lastiklere yer verilmiş. Farklı yol koşullarına uyum sağlayan 6 ayrı sürüş dinamiği bir kumandayla seçilebiliyor.

213 beygir güç üretiyor

Araçta görev yapan 2.0 litrelik dizel motor da dikkat çekici. Çift turbo beslemeli ünite, 213 beygir güç ve 500 nm tork üretiyor. 10 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen motor, Elektronik Denge Kontrolü (ESC) sistemi, Trailer Sway Control (TSC), Hill Start Assist (HSA), Hill Descent Control (HDC) ve Load Adaptive Control (LAC) gibi sistemlerle destekleniyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ