SCANIA, YENİ NESİL ARACI

SCANIA, YENİ NESİL ARACI

Scania, 10 yıllık araştırma geliştirme süresi, 2 milyar Euro yatırım ve 10 milyon kilometrenin üzerinde test sürüşü sonucu üretime başladığı yeni nesil araçlarını yola çıkarmaya hazırlanıyor.

Scania, yeni nesil araçlarını, eşsiz modüler sistemi ve verimliliği artıran hizmet paketleri ile sunmaya hazırlanıyor. 10 yıllık araştırma geliştirme süresi, 2 milyar Euro yatırım ve 10 milyon kilometrenin üzerinde test sürüşü sonucu ortaya çıkan geniş ürün yelpazesi, müşterilerinin tüm ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunuyor.

“125 yıllık tarihimizin en büyük yatırımı”

Scania CEO’su Henrik Henriksson ,“Bu şüphesiz Scania’nın 125 yıllık tarihindeki en büyük yatırımdır. Önümüzdeki dönemde pazar payımızı arttıracak ve bizi çok daha ileriye taşıyacak yeni nesil ürün ve hizmetlerimizi, tüm iş arkadaşlarımla birlikte sunmaktan büyük gurur duyuyorum” açıklamasında bulundu.

Henriksson, yeni nesil araçların en dikkat çeken özelliğinin yeni kabinleri olduğunu belirtirken “Bugün sadece yeni araçlarımızın tanıtımını gerçekleştirmiyoruz. Asıl önemli yenilik, iş ortaklarımıza maliyetlerini düşürmek ve kazançlarını artırmak adına sunduğumuz teknolojiler ve hizmetlerdir. Amacımız iş ortaklarımızın çalıştıkları her koşulda sürdürülebilir karlılığa ulaşmaları için kalite, ulaşılabilirlik ve çeşitli fiziksel ve bağlantılı hizmetler sunmaktır” dedi.

“Taşımacılıkta yeni bir dönem başlıyor”

Doğuş Otomotiv Scania Türkiye Genel Müdürü İlhami Eksin ise yeni nesil Scania araçları ile rekabet üstünlüklerinin en üst noktaya çıkacağını belirterek “İş ortaklarımızın farklı ihtiyaçları için özel üretilen çözümler ile karlılıkların en üst noktaya çıkmasını amaçlıyoruz. Türkiye’de 2017 yılının ilk yarısında satışını planladığımız yeni nesil araçlarımız ile taşımacılıkta yeni bir dönemin başlayacağını söyleyebiliriz” şeklinde konuştu.

“Birinci sınıf kavramı yeniden tanımlanıyor”

Scania’nın yeni nesil araç ve hizmetleri “birinci sınıf” kavramını yeniden tanımlıyor. Yakıt tüketimi, güç aktarma organları geliştirmeleri ve ileri aerodinamik çözümler sayesinde, ortalama yüzde 5 oranında düşüyor.

Yüzde 3 ekstra yakıt tasarrufu

Euro 6 motorlara sahip Yeni nesil Scania araçları, yeni kabinle birlikte geliştirilen soğutma kapasitesi sayesinde yüzde 3 ekstra yakıt tasarrufu sağlıyor. Uzun menzilli kamyonlarda tüketimdeki düşüş ise yüzde 5’e kadar çıkıyor. Böylelikle yılda 150 bin km yol kat eden bir araç, yaklaşık 2 bin litrenin üzerinde daha düşük dizel yakıt tüketiyor.

Mevcut pazarda en geniş motor ürün gamına sahip Scania’nın, yeni nesil araçlarında, 13 litrelik motor serisi 370 beygir gücünden başlayıp 410, 450 ve 500 beygir gücüne kadar alternatiflerden oluşuyor. 16 litrelik motorların güç seçenekleri ise 520, 580 ve 730 beygir gücüne ulaşıyor.

13 litrelik yeni motor

Scania yeni araçlarıyla birlikte 13 litre, 500 hp’lik motorunu da piyasaya sürüyor. Yeni motorda Euro 6, yüzde 100 SCR sistemi ile sağlanıyor. Böylelikle daha yüksek seviyede güvenirlik ve daha düşük yakıt tüketimi gerçekleşiyor. Yeni Scania araçlarda bulunan Opticruise sistemi de daha hızlı vites değişimleri yaparak sürüş konforunu en üst noktaya çıkartıyor.

Güvenlikte son nokta: Yan Perde Hava Yastıkları

Kabin içi ve dışı yoldaki diğer kullanıcıları da koruyacak olan teknolojilerle yeni nesil Scania, aktif ve pasif emniyeti de yükseltiyor. Scania’nın yeni araçları, yan perde hava yastıklarıyla donatılan ilk ağır ticari araçlar olma özelliğini taşıyor. Scania, yan perde hava yastıklarıyla devrilme-yuvarlanma tipi kazalarda meydana gelen sürücü ölümlerini yüzde 25 oranında azaltmayı hedefliyor.

Yeni nesil Scania, azami dört farklı kamerayı kullanabilecek şekilde alt yapıya sahip. Böylelikle aracın yakın çevresi anlık olarak takip edilebiliyor.

Uzun menzilli araçlarda temel konfigürasyon, ön akstaki disk frenlerinin 30″ fren körükleriyle donatılmasına imkan veriyor. Bu sayede sürücünün fren yapmasına veya AEB sisteminin devrede olmasına bakılmaksızın yüzde 5 daha kısa frenleme mesafesi sağlıyor.

Tasarım ve konforda yeni standartlar

Scania mevcut P, G ve R kabinlerindeki popülaritesi ve haklı olarak ünlü kabin iç mekanlarını yeni nesilde, sürücülerden gelen geri bildirimlerle elde edilen sonuçlarla birlikte yeni bir standart belirleyecek şekilde tasarladı. Scania’nın modüler sistemine yönelik çerçevede, tüm varyantlar sunulduğunda toplam 24 farklı temel kabin modeli sunuyor.

Yeni kabinlerin iç mekanları optimum sürüş ve dinlenme alanı sunacak şekilde tasarlandı. Sürücünün koltuk ayar seçenekleri, boyları 150 ile 220 cm arasındaki değişen tüm sürücüler için rahat bir sürüş pozisyonu sunuyor. Yeniden tasarlanan ön panel de araç park edilirken kabin içinde yana doğru hareket etmeyi daha kolay hale getiriyor. Yeni Scania’larda kritik yan açı görüş alanını en uygun hale getirmek için A sütunları da yeniden tasarlandı.

Yeni araçların ergonomik tasarımı sayesinde temel gereksinimlere kolayca erişilebilen saklama alanları bulunuyor. Daha büyük kabinlerdeki harici depolama alanının 410×570 mm ölçüsünde kapağı bulunuyor ve bu bölüme kabin içerisinden de ulaşılabiliyor.

Yeni S Serisi

Scania yeni nesil R serisi ve tamamen yeniden tasarlanmış S serisinin ürün yelpazesini piyasaya sürüyor. Tüm yeni kabinlerde, sürücünün temel pozisyonu, mevcut kabin nesline göre ön cama 65 cm daha yakınlaştırıldı ve 20 mm de yanlara doğru uzadı böylelikle görüş mesafesi ve güvenlik sistemlerini artırdı.

Yeni S serisi dış tasarımlarında aerodinamik yapı ve yeni teknolojikler ile meydana gelecek tüm sürtünmeleri ortadan kaldırıyor böylelikle %5 oranında yakıt tasarrufu sağlıyor.

Geliştirilen fren sistemi, daha ileriye doğru konumlandırılan ön aks ve daha da düşürülen ağırlık merkezi sayesinde 40 tonluk 4×2 kamyonu,normal koşullar altında,yüksek hızdan tamamen duruş konumuna yüzde 5 daha kısa mesafede ulaşmakta. Gelişmiş frenleme performansına katkıda bulunan diğer bir husus da ön aksın yeni konumur. 50 mm daha ileri götürülen yeni aks yerden yükseklik açısından öncekine oranla daha iyi bir konumdadır.

Yeni S Serisi müşterilerinin ihtiyaçlarına yönelik tüm ayrıntıları inceleyerek tüm dizaynı bu önceliklere göre tasarlanmıştır.

Eksiksiz özgürlük

Gösterge paneli yeni kabinlerdeki modüler yapısıyla ergonomik tasarım, tuşlar, kumandalar ve çeşitli performans kademelerinde müşterinin ihtiyaçlarına göre özelleştirme yapılmasını kolaylaştırıyor.

Binek otomobilleriyle aynı kalitede malzemenin kullanıldığı kabin içerisinde konforu arttıran bir diğer özellik ise sallanan “sandalye” ve TV setinin kurulumuna yönelik tüm kablo tesisatı ve diğer alt yapının mevcut olması. İsteğe bağlı sunulan dönen ve arkaya doğru yatan bir yolcu koltuğu seçme imkanı da bulunuyor.

Scania, yeni araçlarında yeni klima sistemleri kullanıyor. Yeni iklimlendirme sistemi hem sürüş hem de dinlenme esnasında en yüksek konfor özelliğini sağlamayı amaçlıyor.

En çevreci Scania

Scania, sürdürülebilir taşımacılığa geçişi kolaylaştıran çözümler geliştirmek için çıkılan yolda öncülük ediyor. CO2 emisyonuna karşı mücadeleyi odak noktasına koyan Scania, 2030 hedeflerine ulaşmak için çözümlerini hazırladı. Çeşitliliğe inanan Scania, RME, FAME ve HVO gibi hibridler, gazlı motorlar, bio-etanol ve bio-dizeli kapsayan eşsiz bir yelpaze sunuyor. Scania’nın yeni kamyon neslinin ilk lansman safhası Euro 6 ile uyumlu klasik dizel motorları kapsasa da önemli bir ilave daha sunuluyor. Motorların tümü HVO (Hidrojen İşlemi Görmüş Bitkisel Yağlar) ile de çalışabiliyor.

Yeni nesil Scania’lar, ilk etapta İsveç’te bulunan fabrikada üretilecek. Başlangıç olarak uzun mesafe taşımacılığına yönelik araçların satışına başlanacak. Daha sonra tüm model gamı için üretim devam edecek.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ