YOLLARIN ASLANI ZİRVEYE OYNAYACAK

YOLLARIN ASLANI ZİRVEYE OYNAYACAK

Yolların aslanı sloganıyla görücüye çıkan MAN Lion’s Coach, yeni tasarımı ve teknoloji anlayışıyla yenilendi. Emsallerine göre 60 beygir daha güçlü olan yeni motorun bakım aralığı da 75 bin kilometreye çıktı. Aynı zamanda uzayan şasi ile yolcu kapasitesini de arttırdı.


MAN yeni Lion’s Coach’ın Türkiye için üretilen özel versiyonu, Antalya’da düzenlenen lansman ile ilk kez görücüye çıktı. MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Tuncay Bekiroğlu ile Otobüs Satış Direktörü Can Cansu’nun ev sahipliğinde düzenlenen ve seyahat sektörünün önemli temsilcilerini buluşturan MAN Lion’s Coach lansmanı gerçekleştirildi. Yeni Lion’s Coach motoru, tam olarak 1.800 devirde 460 beygir güç ve 930 – 1.350 devir aralığında 2.300 NM tork üretiyor. Sektör standartlarından 60 beygir daha yüksek güç üreten yeni Lion’s Coach’ın motoru, buna karşın yakıt tüketiminde ilave %18 tasarruf sağlıyor. Bununla birlikte motorda kullanılan geliştirilmiş çelik komponentlerle 75.000 kilometreye ye varan bakım aralıklarına ulaşıldı. Bu sayede de bir yandan bakım maliyetlerinde ortalama %12 tasarruf sağlanırken, diğer yandan otobüsün aktif kullanım süresi de arttırıldı. Artık ‘Yolların Aslanı’, uzun rampalarda dahi 1.100 devirde tırmanmaya devam etme olanağı sağlıyor. Böylece hem yakıttan tasarruf ediyor, motor şanzıman gibi aksamların ömrünü uzatıyor.

Yolcu kapasitesi arttı

Can Cansu, “Lion’s Coach’da, Efficient Cruise ve Efficient Roll sistemleri ile donatılmış gelişmiş araç bilgisayarı, GPS aracılığıyla uydularla haberleşir, aracın coğrafi konumunu ve bu konumun topografyasını görür. Bu sayede araç momentumundan maksimum faydayı alacak vites ve gaz kullanımıyla seyri sağlar. 3 kilometrelik menzilinde gerekli gördüğü yerlerde motoru serbest salınım moduna alarak, seyrine 600 devirde devam eder. Lion’s Coach, ilave aks olmaksızın uzatılmış şasi boyu ile konfordan ödün vermeden yolcu kapasitesini de arttırıyor. Dolayısıyla, hasılatta da büyük oranda artış sağlıyor ve yatırımcısının yüzünü güldürüyor” dedi. İki akslı yeni Lion’s Coach’da, şasi boyu tam olarak 1.1 metre uzatılarak 13.10 metreye çıkarıldığına dikkat çeken Can Cansu, şöyle konuştu: “Uzatılan şasinin sağlamlığı da arttırıldı. Üstelik bu uzunlukta bile Lion’s Coach 23.4 metre dönme çapına sahip. Böylece güvenlikten ve manevra kabiliyetinden taviz vermeden yolcu kapasitesi 2 + 1 koltuk konfigürasyonunda 41’e, 2+2 koltuk konfigürasyonunda ise 55 koltuğa ulaşıyor. Bu kapasite artışı yılda 3.300 ilave yolcu anlamına geliyor. Araç, toplam 14 m³ bagaj hacmi ile sektörün en geniş bagaj hacmini sunuyor. Ayrıca kabin bagajı sığacak büyüklükteki şapkalıklar da bir yandan ilave hacim sağlarken, diğer yandan kıymetli eşyaların kabinde taşınmasına olanak veriyor.”

Yolcu konforu da zirveye çıktı

Yeni MAN Lion’s Coach, yeni jenarasyon 2+1 VIP koltuklarla donatıldı. Güçlendirilmiş minderler ve hareketli kafalıklar; 80 cm’ye varan diz mesafesi ile otobüs yolcularına en geniş ve konforlu yolculuğu sunuyor. Üstelik bu koltuklar; hem 2+1 hem 2+2 oturma düzeninde, 10 inç ekran sistemlerinin gövdesine tam gömülü olarak montajına imkan veriyor” açıklamasında bulundu. Can Cansu, “Araçta standart olarak sunulan, olası kazaları önlemeye ve kaza hasarını azaltmaya yönelik ‘aktif güvenlik önlemleri’ olan LGS, ESP, ABS, EBA, ACC, TPM, teknolojileriyle sadece zorlu yol şartlarında şoföre yardımcı olmakla kalmıyor, gerekli hallerde kaptanı önce görsel, sonra sesli ve nihayet koltuk titreşimi ile uyarıyor. Acil fren asistanı EBA, şerit takip kamerası ve elektronik yol radarını kullanarak, 15 km üzeri hızlarda bir engele 100 metre yaklaşıldığında, önce kademeli olarak ses ve koltuktan titreşimle sürücüyü uyarıyor. Ancak tehlikenin devam etmesi halinde ise yine kademeli olarak tüm fren sistemleriyle aracın hızını kesiyor ve durduruyor” dedi.

kokpit_imaj

ustbagaj

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ