IAA’nın yıldızı yenilenen Actros

IAA’nın yıldızı yenilenen Actros
  • Genel
  • 2 Ekim 2018 15:04
  • A+
    A-

Daimler, 2018 IAA Ticari Araçlar Fuarı’nda ticari araçlarıyla gövde gösterisi yaptı. Aynaların yerini kameraların aldığı yenilenen Actros’un dünya lansmanı da fuarda gerçekleştirildi.


Bu yıl 67.’si düzenlenen IAA Ticari Araç Fuarı’nın bu yılki sloganı “Driving Tomorrow”. Daimler; bünyesindeki kamyon, otobüs, hafif ticari araçlar ve geleceğe ışık tutan yenilikçi çözümleriyle Hannover’de gövde gösterisi yaptı ve sunmuş olduğu teknolojilerle güvenlik, konfor ve çevrecilik noktasında sektöre yön veriyor. Daimler Kamyon Grubu IAA’ya, dünyanın ilk yan aynaları olmayan, bunun yerine kamera sistemine sahip yeni Actros ve tamamen elektrikli eActros ile damgasını vuruyor. Yenilenen Actros’un uzun yol testleri Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası’nda yapılıyor ve tüm onaylar buradan veriliyor.

GELECEĞE IŞIK TUTUYOR

Yeni Mercedes-Benz eCitaro’nun dünya tanıtımını yapan Daimler Otobüs Grubu ise yeni Mercedes-Benz Tourismo ve Setra TopClass S531 DT modelleriyle ziyaretçileri ağırlıyor. Citaro Hybrid’e Yılın Otobüsü Unvanı Daimler Otobüs grubuna ait, dünya tanıtımı IAA Fuarı’nda gerçekleştirilen Citaro Hybrid ise 2019 yılı için “Yılın Otobüsü” seçildi. Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar Grubu ise yeni Sprinter, tamamen elektrikli eSprinter ve eVito çözümleriyle taşımacılık alanında standartları yeniden belirlerken, Vision URBANETIC adındaki yenilikçi konsepti ile de geleceğe ışık tutuyor.

ÇAPRAZ GÖRÜŞ AÇILARI İYİLEŞİYOR

REKLAM ALANI

Yenilenen Actros IAA Ticari Araç Fuarı 2018’in en gözde yıldızlarından biri olarak öne çıkıyor. Yenilenen Actros’un tüm uzun yol testleri Mercedes-Benz Türk’ün Aksaray’daki tesislerinde gerçekleştiriliyor. Dünyada bir ilk olarak sunulan ve alışılagelmiş aynaların yerini alan MirrorCam bir yandan aerodinamik iyileştirmeye katkı sağlarken, diğer yandan ise daha geniş bir görüş açısı sunarak sürücünün hayatını kolaylaştırıyor, sürüş güvenliğine katkı sağlıyor. Aynaların yerini alan kameraların daha az alan kaplaması sayesinde sürücünün çapraz görüş açıları iyileşiyor. Diğer sürüş destek sistemleriyle birlikte çalışan Active Drive Assist otonom sürüşe giden yolda önemli bir kilometre taşı olarak dikkat çekiyor. Radar ve kameralardan elde edilen verileri harmanlayan ve dur-kalk özelliğine sahip mesafe takip sistemi ile şerit takip sistemlerini kullanarak tüm seyir hızlarında çalışıyor. Yeni Active Brake Assist 5 sistemin yaya algılaması halindeki tehlikeli durumlarda fren yaparak sürüşe müdahale ediyor. Sideguard Assist ise yayalar dışında hareket halindeki veya sabit nesneleri algılayarak çarpışma olasılığında sesli bir uyarı ile devreye giriyor. Daha da geliştirilen hız sabitleme sistemi Predictive Powertrain Control, kavşak ve otoyol katılım noktalarını da algılayabiliyor. Trafik işareti tanımlama sistemi trafik işaretlerini sürücüye ileterek sürüş güvenliğine katkı sağlıyor. Gelişmiş aerodinamik tasarımı, birbiriyle iletişim içerisinde çalışan elektronik sistemleri, Powershift3 şanzımanla birlikte sunulan yeni Economy+ sürüş modu sayesinde yeni Actros’un yakıt tüketimi otoyol sürüşlerinde yüzde 5’e kadar azalıyor.

200 KİLOMETRELİK MENZİL

Bir başka IAA yeniliği olarak tamamen elektrikli eActros dikkat çekiyor. 2 yıl kadar önce yine IAA’da dünya tanıtımı yapılan eActros aradan geçen süre içerisinde daha da geliştirildi ve müşteri test sürüşleri kapsamında aktif olarak günlük yaşamda kullanılmaya başlandı. Mercedes-Benz eActros’ta aks kafalarına yakın konumlandırılan iki adet 126 kW gücünde elektromotor görev yapıyor. Motorlar araç iskeleti veya iskeletin altına entegre edilen 240 kWh kapasiteli bataryalarla besleniyor. Sistem 200 km’ye kadar menzile imkân tanıyor. Daimler Otobüs Grubu, başta tamamen elektrikli Mercedes-Benz eCitaro olmak üzere IAA 2018’e birçok yenilikle damgasını vuruyor. Yenilikçi termal yönetim çözümleri sayesinde eCitaro bugüne kadar benzeri görülmemiş bir verimlilik sunuyor. Aks kafalarına yakın bir noktaya entegre edilen 2 adet elektromotorun her biri 125 kW güç ve 485 Nm tork üretiyor. 10 adet modülden oluşan 243 kWh kapasiteli yüksek performanslı lityum-iyon bataryalar 88 kişiye kadar yolcu kapasitesini harekete geçirebiliyor. eCitaro, kullanım koşullarına bağlı olarak 150 km ile 250 km arasında bir menzil sunuyor. Günümüz şehir otobüslerinin görev kapsamlarını büyük oranda karşılayabilen eCitaro birkaç yıl içerisinde gelişmiş batarya teknolojisi ve yakıt hücreli menzil uzatıcıyla, içten yanmalı motora sahip geleneksel otobüslerin yerini almaya hazırlanıyor.

510 BEYGİRLİK YENİ MOTOR

IAA’da tanıtımı yapılan çift katlı Setra TopClass S 531 DT sınıfında standartları yeniden belirliyor. Etkileyici tasarımının yanı sıra üstün aerodinamik yapısı, yakıt verimliliği, fonksiyonelliği, konforu ve güvenlik özellikleriyle öne çıkarken 510 BG (375 kW) üretiyor. Üç akslı yapısıyla 12,5m ile 14,2m arasında üç farklı gövde uzunluklarıyla üretilen Setra TopClass 500’te sıralı altı silindirli OM 471 motor devreye giriyor. Motorun 476 BG (350 kW) ve 510 BG (375 kW) olmak üzere iki farklı güç versiyonu bulunuyor. ComfortClass 500’te ise iki veya üç aks üzerinden olmak üzere 10,5m ile 14,9m arasında altı farklı uzunlukta gövde seçeneği sunuluyor. Hacimleri 7,7 litre ile 12,8 litre arasında değişen motorlar 354 BG (260 kW) ile 476 BG (350 kW) arasında güç alternatifleri sunuyor. Türkiye’de üretilip, Dünya’ya ihraç edilen Mercedes-Benz Tourismo RHD ve Intouro, kendi sınıflarında öncü olmaya devam ediyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ