TÜRKİYE’NİN TİCARİ ARAÇ LİDERİ

TÜRKİYE’NİN TİCARİ ARAÇ LİDERİ
  • Genel
  • 2 Mart 2016 12:02
  • A+
    A-

Ford Otosan; pazarın rekor düzeyde büyüdüğü 2015 yılında; binek, hafif ticari ve ağır ticari araç satışları ile pazarın üzerinde büyüme kaydetti. Türkiye otomotiv pazarının ticari araç liderliğinin yanı sıra Türkiye ihracatının da lokomotifi olmaya devam etti.

Ford_2015_3

Ford Otosan, 2015 yılı sonuçlarını ve 2016 yılı planlarını kamuoyuyla paylaştı. 2015’te Türkiye ticari araç satış liderliğinin yanı sıra ihracatın da lokomotifi olan Ford Otosan, ürettiği araçlarla 2015 sonu itibarıyla Ford’u Avrupa’nın bir numaralı ticari araç markası konumuna taşıdı. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Ford Otosan’ın iç pazardaki başarısını artırırken, ihracat odaklı büyümeye devam edeceğiz. Bugün geldiğimiz noktada, bölgesel bir otomotiv şirketi olmaktan çıktık. Otomotiv teknolojilerinin küresel oyuncusu haline geldiğimize ve önümüzdeki dönemde bu konumumuzu daha da pekiştireceğimize inanıyoruz” dedi. Yenigün, “2015 yılı Ford Otosan için başarılarla dolu, rekorların kırıldığı bir yıl oldu. Ford Otosan olarak, Türkiye otomotiv pazarındaki satışlarımızı önceki yıla göre yüzde 35 oranında artırarak yılı 126.468 satış adediyle kapattık ve %12,6 pazar payı ile Türkiye sıralamasında 2. olduk. Otomobilde, 2014 yılına göre %26 büyüme ile 47.158 adet satış gerçekleştirdik. Her ana segmentte pazar payımızı artırdık. Hafif ve orta ticari pazarında da satış rakamlarımızı %44 artırarak 71.482 seviyesine taşıdık ve hafif ticaride en çok tercih edilen marka olduk” dedi.

REKLAM ALANI

Ford_2015_2

Türkiye ihracatının lokomotifi oldu

Türkiye ihracatının lokomotifi olan otomotiv sektöründe 2015 sonuçlarıyla birlikte son 5 yıldır ihracat şampiyonu olduklarını ve kendi ihracat rekorlarını kırdıklarına da vurgu yapan Yenigün, “Türkiye ticari araç ihracatının %65’ini biz yapıyoruz. 2015’te, bir önceki yıla göre %32 artışla 253.644 adet araç ihraç ederek kendi rekorumuzu kırdık. İhracat gelirimizi de geçen seneye göre %11 artırarak 3,9 milyar dolar ihracat geliri elde ettik. 2014 yılında 73 olan ihracat pazarı sayımızı, bu yıl 82’ye çıkartarak ihracat pazarlarımızda da büyüdük. İhracat odaklı büyümemiz devam edecek.”dedi. 2015 yılı, Ford Otosan’ın 1,6 milyar dolarlık yatırımını tamamlayıp, meyvelerini almaya başladığı bir yıl oldu. Sektördeki öncü rolünü sürdüren Ford Otosan, bir önceki yıla oranla %37 artışla, yılı 334 bin 622 adet rekor üretim gerçekleştirdi. Türkiye’nin Ticari Gücü 2015 yılsonu itibarıyla, Türkiye ticari araç üretiminin %59’unu gerçekleştirdi. İ

Ford_2015_4

İç pazarada TruckMarket markası

2015 yılında, Otosan’ın gurur kaynaklarından biri olan ağır ticari araç markası Ford Trucks, global pazarlarda büyümeye devam etti. Afrika pazarında stratejik üs olarak kabul edilen Fas’ta açılan bayiyle, Rusya ve Ortadoğu’nun ardından Ford Trucks’ın büyümesi Afrika’ya taşındı. Umman ve Bahreyn’de açılan Ford Trucks bayileriyle, Ortadoğu’da genişleme operasyonu büyük oranda tamamlandı. Bu pazarlarda, Ford Otosan’ın Ar-Ge gücüyle, bölgenin koşullarına göre geliştirilen özel modeller satışa sunuldu.

Ford_2015_5

Sancaktepe Ar-Ge üssü

Ford Otosan, yeni merkezinde Türkiye’de bir ilk olan Sanal Gerçeklik Laboratuvarı’nın (CAVE) yanısıra motor yazılımı yapılan HIL Laboratuvarı, Tasarım Stüdyosu ve 1.500 mühendisi ile tüm dünyaya Türkiye’den araç ve motor geliştirmeye devam ediyor. Ford Otosan; yetkin mühendisliğinin ve Ar-Ge gücünün en önemli göstergelerinden biri olan ve 100 milyon doları aşan yatırımla hayata geçirdiği; 9lt ve 13 lt, E3, E5 ve E6 emisyon değerine sahip olan Ecotorq motoru da 2016 yılında pazara sunacak. Yenigün, “Gölcük ve Yeniköy fabrikalarımızda üretim yatırımlarımızı tamamladık ve Ar-Ge merkezimizi açtık. Şimdi, 2016 ve sonrasına bakarsak, önemli bir döneme başladığımızı düşünüyoruz. Ford Otosan, Türkiye’nin öncü sanayi kuruluşu olarak sürdürülebilir büyümesine devam edecek. 2016 yılında, iç pazarda SUV Yılı mottosu ile ürün yeniliklerimize devam ederek yüksek pazar performansı hedefimizi kouyacağız” dedi.

Ford_2015_1

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ